Köpvillkor
Alla varor i vår webbshop säljs av Spirux Handelsbolag
Org.nr: 969791-8721 Godkänd för F-Skatt.
Priser
Alla priser som anges är inklusive moms och exklusive frakt.
Fraktkostnad debiteras minimum med 69 kr/ per beställning (om inget annat anges), oavsett hur mycket eller lite du beställer. Idag kan vi endast erbjuda frakt innom Sverige.
Betalning
Vi har avtal med Billmate AB och använder Billmate checkout som är en standard för säker betalning med samtliga kreditkort.
Läs mer om Billmates köpvillkor här.
Billmates Villkor
Billmate erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar.
Med Billmate checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Billmate presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.
Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i webben utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Billmate påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Billmate vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.
Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom delbetalning, (direktbetalning via bank, kommer inom kort) eller betalning med kort.
Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Billmate Checkout med en PIN-kod. Genom att ange eller efterfråga information i Billmate Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i GDPR informationen.
När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt.
Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.
Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.
Handla nu – Betala först efter leverans
När du betalar med Billmate faktura överlåts denna till Billmate AB vilket innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter och betalar först efter att du mottagit dina varor. Av miljöskäl skickas fakturan via e-post till den e-post adress du anger vid köptillfället. Det är därför viktigt att ange rätt mailadress.
Samtliga fakturaorder genomgår en sedvanlig kreditupplysning innan köpet godkänns. Denna utförs automatiskt och betyder att ingen konkret kreditförfrågan registreras. För att fakturaköp skall godkännas för dig som privatperson kräver vi att du inte har några betalningsanmärkningar.
När dina varor skickats från oss får du en faktura på e-post till samma e-postadress som du angivit vid beställningen. Tänk på att betala fakturan i rätt tid. Du undviker då extra kostnader i form av påminnelseavgifter.
Via Billmate AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3, 6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Avierna skickas via post.
Returer, ångerrätt och reklamationer
Reklamation
Kontakta Spirux.se så snart som möjligt per mail när du önskar reklamera en vara så att vi vet vad reklamationen avser.
Felaktig / Defekt vara
Vi vill snarast möjligt korrigera eventuella misstag eller defekta varor så tag kontakt med oss så snart du upptäckt felet eller skadan. Kontakta oss HÄR och beskriv felet, Skicka gärna med en bild på skadan eller defekten.
Vi försöker beskriva produkterna tillräckligt väl på respektive produktsida men om det ändå skulle finnas oklarheter eller om du har någon mer ingående fråga kring en produkt så vänligen kontakta oss HÄR.
Du kan önska att annullera en order HÄR och vi kommer att se om det är möjligt. Är leveransen redan skickad kommer den dock att levereras till dig då vi inte kan stoppa en redan sänd leverans. Om så har skett gäller villkoren i distansköplagen.
Ångerrätt
Vi har 14 dagars ångerrätt på samtliga av våra varor. KONTAKTA ALLTID Spirux innan retur av produkt. Villkoren är att produkten returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning när en sådan finns. Det är dessutom kundens ansvar att emballera produkten väl och säkert enligt Spirux villkor. Fraktskadade produkter godkännes inte och återbetalas ej.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara via Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar.
Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan.
Du som kund har rätt att öppna förpackningar och undersöka varan men tänk på att varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick.
Observera att ångerrätten inte gäller när varan tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel tex brodyr.
Returporto betalas av köparen.
Ångerrätten gäller inte om:
- produkten är använd och/eller tvättad
- du själv har försökt laga ett fel
- du inte har följt instruktionerna
- varan har personlig brodyr
Vid uttnyttjandet av ångerrätt och vid returer kontakta oss innan du skickar tillbaka varorna. Återbetalning sker först när vi har fått tillbaka varan och kontrollerat att den är oskadad. Vi följer distansköplagen och återbetalning sker inom 30 dagar från det vi har emottagit varan.
Transportskada
Är ditt paket och/eller innehållet skadat när du mottagit det, anmäl det genast på platsen till transportören. Upptäcker du skadan när du har öppnat paketet så kontaktar du oss och informerar oss om vad som har hänt.
När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om en produkt skulle vara skadad när den levereras till dig, så skickar du tillbaka produkten till oss så att vi kan skicka en ny produkt till dig. Vi står för fraktkostnaden för leveransen av en ny vara till dig. Ta alltid kontakt med kundservice först, så hjälper vi dig
Återbetalning
Vid retur eller reklamation får kunden sina pengar tillbaka inom 5 bankdagar från den dag då vi mottagit reklamationen(produkten).
FRAKT OCH LEVERANS
Fraktkostnad inom Sverige
Fraktkostnad debiteras minimum med 69 kr/ per beställning som avser förpackningsemballage och packtid, (om inget annat anges), oavsett hur mycket eller lite du beställer. Idag kan vi endast erbjuda frakt innanför Sverige.
Leveranssätt
Vi skickar med postnord skicka lätt. Din försändelse är spårbar från det att den hämtas upp hos oss.
Leveranstid
Vår målsättning är att leverera inom 7 dagar, Detta kan dock ta längre tid under vissa perioder så som vid jul eller semestrar.
Outlösta paket
Du har upp till två veckor på dig att hämta ut ditt paket vid beställning. Skulle paketet inte hämtas ut inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till oss på Spirux.se. För ej uthämtade beställningar som returneras till Spirux.se, faktureras ni som kund en straffavgift på 300 kr, oavsett orderns värde. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso.
ÖVRIGT
Rabattkod
Var noga när ni skriver in eventuella rabattkoder i kassan. Notera att endast en rabattkod kan användas per köp. Kontrollera villkor för rabattkoden innan du genomför ditt köp.
Force Majeure
Vi är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella faktafel i produktinformation och priser som finns på vår hemsida och även för att de produktbilder vi visar inte alltid överensstämmer i färgnyanser och/eller proportioner med den verkliga varan. Produktbilder på din dator kan uppfattas felaktigt eller avvikande beroende på vilken dator och dataskärm du har samt vilka inställningar som din dator har.
Vi svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt, ej heller för skador som åsamkats tredje man på grund av den felaktiga produkten eller andra följdskador eller indirekta skador.
Vi reserverar oss för leveransförseningar på grund av fraktbolag eller leverantörer.
Garantier
Vi lämnar samma garantier som tillverkaren lämnar. Privatpersoner omfattas av konsumentköplagen, vilket innebär att du alltid har reklamationsrätt under 3 år. Läs mer på Konsumentverkets hemsida.
Personuppgifter
När du handlar i vår webbshop uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen GDPR, att Dina kunduppgifter endast används av vår butik. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss här.
Cookies
Hemsidan och webbshoppen nyttjar cookies, (kakor) för att:
- Spara kundkorgens innehåll mellan sidvisningar/besök.
- Spara tidigare sidvisningar för att påverka framtida sidvisningar.
- Presentera kunden med innehåll i viss ordning eller efter vissa kriterier.
- Komma ihåg användaren mellan besök.
- Samla generell besöksstatistik.
Vill du inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas.
Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.