
betalning
Spirux använder de senaste krypteringsmetoderna för att förhindra att tredje part får obehörig åtkomst till din data (t.ex. Secure Socket Layer – SSL). SSL är ett vedertaget standardprotokoll som garanterar säker datakommunikation. All beställningsdata, liksom dina kreditkortsuppgifter, överförs till bonprix uteslutande i krypterad form. Dessutom erbjuder bonprix också Mastercard och VISA 3D-Secure verifiering. Med den här metoden är det omöjligt för obehörig tredje part att använda ditt kreditkort i en av de deltagande butikerna.
Om du har en rabattkod eller ett presentkort på spirux.se, kan du lägga till koden i fältet ”Lägg till presentkort eller rabattkod” när du går till kassan.
På mobilen ligger fältet högst upp på skärmen och på desktop ligger fältet på höger sida.
Kontrollera att din rabatt har dragits av summan innan du genomför betalningen. Tänk även på att du endast kan använda en kod per beställningstillfälle, och att rabatter och presentkort inte kan kombineras.
Presentkorten är giltiga i 12 månader från utfärdandet.
Vi erbjuder faktura och delbetalning i ett samarbete med Billmate. När du väljer faktura/delbetalning kan du få hem dina varor innan du betalar. Därefter kan du välja att betala hela beloppet på en gång, eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller efter 30 dagar. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning, och du måste vara minst 20 år gammal vid beställningstillfället.
När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 12 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Om du väljer Billmate så samlas alla köp du gör från Spirux under en månad och skickas som en samlingsfaktura månaden efter.
Vid delbetalning tillkommer en fakturaavgift på 29 kr samt en ränta per delbetalning. Räntan bekräknas på hur stor den innestående skulden är när fakturan skapas och månadsräntan ligger på 1,6%, vilket blir en årsränta på 19,2%. Om du väljer Billmate Invoice så skickas fakturan direkt, i samband med köpet. Väljer man det alternativet så får man en separat faktura för varje köp man gör. Tänk på att det tillkommer en fakturaavgift på 39 kronor.
Vi beklagar verkligen att du inte har mottagit din faktura från Billmate. Om du inte har mottagit din faktura inom 14 dagar efter att du har mottagit dina varor så ska du kontakta Billmate. Du kan kontakta Billmate via telefon 040-30 35 00.
Leverans
Om du har angett en e-postadress, så får du automatiskt en beställningsbekräftelse. Dessutom har du möjlighet att kontrollera dina uppgifter under Mitt konto genom att klicka på menyalternativet Pågående beställningar.
När du handlar hos spirux.se handlar du från vårt lager i Nynäshamn.
Din beställning skickas till dig från vårt lager i Nynäshamn, och du får ett spårningsnummer i din orderbekräftelse så att du kan följa ditt paket.
Dina produkter levereras normalt sätt till närmaste postombud eller till din hemadress beroende på hur stort paketet är.
Vår målsättning är att leverera inom 7 dagar, Detta kan dock ta längre tid under vissa perioder så som vid jul eller semestrar.
Du har upp till två veckor på dig att hämta ut ditt paket vid beställning. Skulle paketet inte hämtas ut inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till oss på Spirux.se. För ej uthämtade beställningar som returneras till Spirux.se, faktureras ni som kund en straffavgift på 300 kr, oavsett orderns värde. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso.
Reklamation, returer och byten
Du har möjlighet att ändra eller annullera din order så länge den ej är bearbetad.
erbjuder 14 dagars ångerrätt och fri retur. Returrätten börjar gälla den dagen då du mottog din beställning. För att kunna använda din ångerrätt behöver du inom 14 dagar registrera din retur på vår hemsida. Via följande länk registrerar du returen:
Kontakta Spirux.se så snart som möjligt per mail när du önskar reklamera en vara så att vi vet vad reklamationen avser.
Vid Felaktig / Defekt vara vill vi snarast möjligt korrigera eventuella misstag eller defekta varor så tag kontakt med oss så snart du upptäckt felet eller skadan. Kontakta oss HÄR och beskriv felet, Skicka gärna med en bild på skadan eller defekten.
Vi försöker beskriva produkterna tillräckligt väl på respektive produktsida men om det ändå skulle finnas oklarheter eller om du har någon mer ingående fråga kring en produkt så vänligen kontakta oss HÄR.
Du kan önska att annullera en order HÄR och vi kommer att se om det är möjligt. Är leveransen redan skickad kommer den dock att levereras till dig då vi inte kan stoppa en redan sänd leverans. Om så har skett gäller villkoren i distansköplagen.